.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در استقبال از سفر دکتر روحانی به مازندران ....
آقای رئیس جمهور ؛ «نمی توانم بگویم!!!!!»
شمال نیوز : جالب تر آنکه جلسات دیدار مسؤلان استان و شهرستان ها با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها که بعضاً تعداد حاضران در جلسه بیش از صد نفر می باشند. متأسفانه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در واقع صرفاً خالی نبودن عریضه است. ....

شمال نیوز : در منظومه فکری  حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی«مردم» ولی نعمتان مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می آیند و بر اساس مبانی فکری مقام معظم رهبری نیز مسئولان نوکر مردم هستند.

به لحاظ ساختار اداری استانداران ، فرمانداران، بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها، شهرستان ها و بخش ها محسوب می شوند.

در واقع آنان پل ارتباطی مردم با مسئولان بلند پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آیند. بدین ترتیب از منظر مردم شریف ایران مهم ترین وظیفه مدیریتی استاندار، فرماندار و بخشدار شناسائی مشکلات مردم و تلاش در جهت حل مشکلات و پیگیری مطالبات به حق و قانونی مردم است.

اما واقعیت ها مدیریتی در استان مازندران - به علت عدم توجه به خواسته های قانونی مردم - حکایت از این حقیقت بسیار تلخ دارد که متاسفانه حلقه ارتباطی میان مردم و دولت گسسته و دارای شکاف بسیار عمیقی است.

در این خصوص اشاره به بعضی از مشکلات مردم، برخی از زوایای پنهان و تاریک سوء مدیریت کارگزاران در سطح استان را روشن و آشکار می کند.

مشکلات مردم  استان :

الف) زمین خواری و حتی قبرستان خواری در استان مازندران بسیار گسترده و فاجعه بار است به گونه ای که رود خانه خواری، آبندان خواری که باعث بحران آب کشاورزی در برخی از مناطق استان مازندران شده است.

در این باره باید گفت گویا پیگیری معظل مذکور توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی روستاها و کشاورزان از منظر مسؤلان در سطح استان و شهرستان ها به ویژه اداره آب منطقه ای استان مازندران و ادراه امور آب برخی از شهرستان ها جرم محسوب می شود.

با کمال تأسف و با اتکا بر اسناد و مدارک موجود می توان گفت گویا این امر با هماهنگی مدیران شهرستانی و استانی به ویژه متولیان امور آب صورت گرفته است. ( مدارک موجود است)

ب) شواهد و قرائن نشان می دهد متروکه شدن رودخانه و بهره برداری غیر مجاز از شن و ماسه رودخانه ها باعث بحران آب در استان و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی ، حتی بروز سیل و شور شدن آب در برخی روستاها گردیده است به گونه ای که در بعضی نقاط منجر به رانش زمین های کشاورزی شده است.

اگر امروز فکر جدی نشود نه تنها در آینده نه چندان دور، شاهد نابودی کشاورزی و حتی قحطی خواهیم بود بلکه لعن و نفرین نسل های آینده هم شامل حال ما خواهد شد. دیگران کاشتن ما خوردیم ما باید بکاریم دیگران بخورند

ج) برخی رودخانه ها که در سال های گذشته نه تنها بزرگ ترین منبع تأمین آب های کشاورزی بوده است بلکه شاهد جریان آب های زلال و حیات ماهیان و حتی محل بازی و استخر طبیعی و خدادی نونهال این خطه از مرز و بوم ایران بوده است، امروزه تبدیل به کانال فاضلاب حاشیه نیشانان رودخانه ها شده که نتیجه آن  بروز مشکلات زیست محیطی است     .

د) نکته بسیار بسیار تأسف بار این است در گذشته بدون اینکه هیچ هزینه ای بر دولت تحمیل شود کشاورزان به شیوه سنتی آب را از رودخانه به زمین های کشاورزی هدایت می کردند. اما سوء مدیریت در سطح استان و شهرستان ها همچنین به علت عدم احساس مسؤلیت مسؤلان با پدیده زمین خواری از جمله آبندان خواری و رودخانه خواری هزینه سنگینی بر دولت تحمیل کرده است.

توضیح اینکه مسؤلان مربوطه برای فریب کشاورزان ابتداء اقدام به احداث کانال بتنی بستر قسمتی از رودخانه کرده و پس از گذشت چند سال به منظور جلو گیری از اعتراض های مردمی اقدام به ساخت اتاقک پمپ پاژ می نمایند تا آب را از رودخانه مادر به رودخانه زمین کشاورزی انتقال دهند که عملاً دردی از دردهای کشاورزان را دوا نمی کند.

همچنین اعتبار های که برای برقی کردن چاه های آبندان ها در نظر گرفته میشود، در روند اداری مقداری از این اعتبارات به موضوعی که : «نمی توانم بگویم!!!!!» اختصاص می یابد! چرا... ؟ در نتیجه کشاورزان بیچاره که از هر دری رانده شده اند. به علت کمبود آب کشاورزی مجبور به تغییر کاربری زمین های کشاورزی می شوند. جالب اینکه بتدریج در همین زمین ها ساخت و ساز های غیر مجاز صورت می گیرد.

ه) برایم بسیار درد آور است که بگویم برخی از مسؤلین در سطح کلان مدیریتی در استان مازندران، مطالبات شخصی و گروهی خویش را «اما به نام مردم» پیگیری می کنند وقتی دهیار و یا عضو شورای روستای مطالبات مردم زادگاهش را پیگیری کند و یا مشکلات را به وزرات خانه ها منعکس نمایند. توسط برخی از فرمانداران و بعضی از بخشداران توبیخ و تهدید می شوند. به گونه ای که حتی شورای برخی از محل ها از ترس فرماندار و بخشدار جرائت نمی کنند درخواست های مردمی برای حل بحران آب را تأیید و مهر کنند. این یعنی نقص آشکار قانون اساسی .( مدارک موجود است)

و) نکته قابل تأمل آن که حتی در سفرهای استانی هیأت دولت ، دیدار مردمی هدایت شده انجام می گیرد به گونه ای که مبادا واقعیت ها و دردها و مشکلات مردم به رئیس جمهور محترم و اعضای محترم دولت منتقل گردد.

ز) جالب تر آنکه جلسات دیدار مسؤلان استان و شهرستان ها با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها که بعضاً تعداد حاضران در جلسه بیش از صد نفر می باشند. متأسفانه بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و در واقع صرفاً خالی نبودن عریضه است.

در این خصوص باید گفت در یک «جلسه دو ساعته ای» که در یک بخش تشکیل می شود. ربع ساعت بخشداران محترم صحبت می کنند. ربع ساعت هم برای سخنرانی رئیس شورای بخش در نظر گرفته می شود نیم ساعت هم فرمانداران محترم سخن می گوید نیم ساعت هم برای صحبت معاون محترم استاندار اختصاص می یابد نیم ساعت هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کند و در پایان اعلام می کنند حاضران ( یعنی بیش از صد نفرحاضر در جلسه) 10 دقیقه وقت دارند، مشکلات بخش و محلات خود را به مسؤلان انتقال دهند!؟ توخود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

خاتمه اقدام قاطع دولت اعتدال، تدبیر و امید در برخورد با زمین خواران روزنه امید را در دل های مردم زنده نموده و از این باب مردم از دولت مردان و قوه محترم قضائیه بسیار سپاس گزارند. همچنین ضمن احترام و قدردانی از آن دسته مدیرانی که در استان مازندران برای حل مشکلات مردم تلاش می نمایند

لازم است یاد آوری نمایم افکار عمومی کم کاری برخی از فرمانداران، بخشداران و مدیران استانی را در درجه نخست به پای دولت اعتدال، تدبیر و امید ومی گذارند. سؤال این است، برخی از کارگزاران در سطح استان و شهرستانها تخلف می کنند اما هزینه آن به پای دولت نوشته شود، چرا...؟

جناب دکتر روحانی ؛

شعار دولت جنابعالی شعار اعتدال ، تدبیر و امید می باشد. از همین رو مردم انتظار ویژه ای از دولت شما دارند ؛ امید است با دستور ریاست محترم جمهور و پیگیری های مسقیم وزیران محترم مربوطه ( نه ارجاع به استانداری مازندران و فرمانداران ) برخی از مشکلات عدیده مردم استان مازندران حل و فصل گردد .

در خصوص مشکلات مذکور بخشی از مستندات و مدارک در اختیار بنده است و در صورت پیگیری موضوع اینجانب آمادگی کامل دارم تا مدارک را تقدیم وزیران محترم کشور، کشاورزی و وزارت نیرو نمایم. پیشاپیش از امعان نظر ویژه جناب عالی کمال امتنان را دارم.

با تقدیم احترام و سپاس فراوان

نرگس رضاقلی زاده آهنگر از شهرستان بابل


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

- 28 شهريور 1394
خانم اهنگر تمام مسايلي كه بيان فرموديد با روشهاي علمي در در دستگاهاي ذيربط وجود دارد اما بدليل ندادن اعتبار براي مرتفع شدن مشكل اين معضل با بينش بوجود ميايد رييس جمهور هم نميتواند در اين خصوص اقدامي بكند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 27 شهريور 1394
با سلام اگر قرار باشد منابع در اختیار باشد تا مدیریت کنیم کار هر کس می باشد که ریاست جمهور شود دیگر نیاز به نخبه کشوری نیست
عالجناب در حالت بحران مدیریت کردن هنر است که تا کنون از برنامه و چشم انداز عقب هستیم.
دانشجو 27 شهريور 1394
باسلام- به نظر بنده با همین اعتبارات موجود و با استفاده از روشهای درست و با جلوگیری از هدر دادن منابع و اعتبارات می توان مسائل و مشکلات بیان شده را مرتفع نمود.
ایرانی 28 شهريور 1394
باسلام- مدیریت ضعیف و مدیران نالایق و فاسد نبود اعتبار را بهانه ای برای بازدهی کم خود قرار می دهند!!!!
ناشناس 28 شهريور 1394
با اینکه به آقای روحانی رای داده بودم ولی فکر کنم اشتباه کردم.. چون هیچ وقت فکر نمی کردم وضعیت استانمان به این شکل شود..
رحیم 28 شهريور 1394
استاندار ما بسیار ضعیف عمل می کند لازم است که عوض شود
نا شناس 27 شهريور 1394
زمین خواری وبحران آب ربطی به اعتبارندارد.
تقی آشوری کفشگر 27 شهريور 1394
سلام خانوم نرگس رضا قلی زاده با تشکر از شما که مشکلات مردم را بیان کرده اید تازه کجا را دیده اید دهیار در سال 91 به مدت یک سال بر خلاف قانون شورا هم از دهیاری حقوق کامل دریافت کرده و هم از سازمان دیگر اما در بخشداری و فرمانداری و استانداری کسی پاسخگوی حق الناس نیست
دانشجو 27 شهريور 1394
باسلام- به نظر بنده با همین اعتبارات موجود و با استفاده از روشهای درست و با جلوگیری از هدر دادن منابع و اعتبارات می توان مسائل و مشکلات بیان شده را مرتفع نمود. البته با مدیریت صحیح
123 27 شهريور 1394
اکثر مدیزان استان ما لایق پستهایی که دارند نیستند . استاندار با نادیده گرفتن معضلات ونیازهای مازندران به بیراهه میرود .با وجود افراد معلو م الحال در کنار ایشان میدان دید این مقام مسئول خیلی محدود شده است .
نا شناس 27 شهريور 1394
این مشکلات همه واسه دولت قبل بوده که باید در ان دولت بی کفایت قبل جلوگیری میشد این دولت با همه این مشکلات برخورد قانونی را انجام داده است و پیشگیری هم شده.
بهد دهیاران مقصر اصلی این مشکلات در روستاهای اطراف هستند که با مبالغ خیلی نا چیزی که سودجویان به آنها میدهند زمینه را برای آنها فراهم میکنند و فرماندار ساری هم باید بیشتر به دهیاران تعامل کند تا در مرکز استان شاهد این چنین افراد نباشیم
سید حسن شفیعی دهیار یکی از روستاهای چهاردانگه هم در منطقه پشتکوه جز آن دهیارانی است که سودجویان را به منطقه آورده است
رها 27 شهريور 1394
از بس که دم فرو بستیم وبرای مسئولان سنگ تمام کذاشتیم اوضاع استان ما اینگونه که میبینید شد.باید مطالبات را بیان کرد .باید واقعیتهای استان ما که برای دیگر استانها بسان یک پارک تفریحی شده را فریاد زد .دیگر گوشه گیری بس است
پارسا 28 شهريور 1394
این مشکل تنها مربوط به استان و شهر شما نیست ، این شیوه غلط مدیریتی در بهره برداری از آب های زیر زمینی و اعمال نفوذ از سطوح بالای مدیریتی بر دهیار و .... در کل کشور مشهود می باشد.
ایرانی همه جانبه نگر 28 شهريور 1394
این تحلیل ، خیلی سطحی است . ذهن رییس جمهور منطقی و با تدبیرمان را با این مشکلات پیش پاافتاده مشغول نکنید. مشکل اصلی مازندران تکه تکه شدن وبه یغمارفتن آن است . تعطیلی صدها کارخانه و بیکاری دهها هزار جوانی که به اعتیاد و ... دچار شده وتلف شدن نیروی عظیم انسانی استان و درمقابل سهم اندک این استان از سرانه ملی است . مشکل مازندران فضای سبزی است هزاران مشکل مردم را در پشت خود پنهان کرده است و نبود زبان گویایی است که بتواند درد واقعی مردم را بطور واضح به گوش مسئولین کشور برساند. مشکل مازندران صدها سد بی آبی است که به جای رودهای پرآب مازندران بناگردیده اند و هزاران کارخانه ای است که درمیان شن های روان تاسیس شده و اقلیم کشور را دچار مشکل غیرقابل جبران کرده اند که آثار سوء زیزگردهای آن دامن همه مارا درآینده نزدیک خواهد گرفت در صورتیکه صنعتی ترین قاره دنیا سبزترین آنها یعنی اروپااست و صدها نکته دیگر و ... / دراین زمینه ها با رئیس جمهور صحبت کنید .
پاسخ ها به این نظر
امین مهدی 28 شهريور 1394
در دنیا و همچنین کشور عزیز ما مردم قانون مدار می باشند در صورتیکه در کشور ما مسئولین قانون گریز می باشند و این امر مشکلات را چند برابر می کند بعنوان مثال پیگری مسئولین برای اخذ مجوز برای کارخانجات مادر در استان شغل فدای بیماریها به جهت آلودگی آب و خاک و هوا عزیز دل من یک تکه فضای سبز (بهشت )مدیریت شود درآمد زیادی خواهد داشت از امکانات و شرایط موجود درست استفاده کنیم شرایط جدید پیش کش دولت مردان
نا شناس 28 شهريور 1394
جناب رئیس جمهورمحترم:تک تک کلمات نامه ی سرکارخانم دکترنرگس رضاقلی زاده آهنگرکه باکمال جسارت بیان نموده است واقعیت های استان مازندران می باشدواین درددل99درصد مردم مازندران است انتظارمردم خطه سرسبزشمال ایران توجه به این نامه ورفع مشکلات است.خانم رضاقلی زاده بسیارممنونیم.
م 31 شهريور 1394
با دولت تدبیر و امید چه کند با این همه وعده و وعید چه کند
محمود هزاران قفل برجای گذاشت با این همه قفل یک کلید چه کند
عزیز مازندرانی 31 شهريور 1394
در منطقه مازندران پدیده زمین خواری به پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد. خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اعتراض و شکایات مردم با مسئله مذکور دادگاه انقلاب اسلامی با زمین خواران برخورد قاطع می نمود. متأسفانه از سال 1363 این موضوع دو باره شروع شد و در دهه هفتاد به شکل بسیار گسترده ای وسعت یافت و در دهه 80 به اوج خود رسید و در آغاز دهه 90 به صورت فاجعه بسیار زیانبار در آمده است که دیگر کسی نمی تواند آن را انکار کند یعنی آش آنقدر شور شده که صدای آشپزهم در آمد .
مقصر چه کسانی هستند در درجه اول استاندران ، فرماندران و بخشداران و شورای محل عاملان اصلی مشکلات موجود از سال 1363 هستند و در درجه دوم تمامی نمایندگان مردم استان مازندران در مجلس شورای اسلامی که به وظیفه نظارتی خود عمل نکردند. آقایان نمایدگانان باید بگویند از سال 1363 تا حالا چرا در برابر تخلفات و سوء مدیریت مدیران نالایق استان و شهرهای این استان سکوت کرده اند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.